lørdag 24. august 2013

Hallo !

Hei! Nå har jeg vært her i to dager og vi har kommet frem til Soft Landing Camp i Worms! Jeg har blitt godt kjent med to finske jenter som heter Sofia and Jemina, og det er folk her fra USA, Thailand, Taiwan, Danmark, Australia, Finland og Brasil J Jeg er eneste fra Norge, men Sofia snakker svensk, så jeg kan prate med henne på norsk, men det går mest i engelsk nå, før folk har lært seg litt bedre tysk. 

I går gikk vi bare litt rundt i gågatene og så litt i butikker og jeg fant en presskanne kopp! Det virker
muligens litt rart, men jeg var ikke sikker på om jeg kom til å finne det :)


Idag startet vi med undervisning og siden jeg har hatt 4 år med tysk undervisning, kom jeg Avansiert. Det gikk overraskende greit, og jeg forsto faktisk nesten alt læreren sa! Etter ca en time med undervisning fant vi et marked hvor vi skulle kjøpe noe som vi ikke hadde prøvd før og jeg endte opp med å kjøpe noen små plomme-aktige greier som var veldig gode :) Vi skulle også kjøpe et postkort og skrive på tysk til vertsfamilien, så de får et postkort i posten med middels dårlig tysk gramtaikk, menmen... 
Her er Sofia og Jemina på vei inn i ungdomsherberget som vi bor på :)















Og dette er en gigantisk katedral som ligger 50 m 
unna, så man kan ikke gå seg vill :D

















                                                                            Bis bald! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar