lørdag 7. september 2013

HEYA!

Nå har jeg gått på skolen i 3 dager og det går overraskende bra. Jeg forstår det meste av det lærerne sier og jeg har blitt kjent med flere folk. Jeg ble plassert i EF som er 10 kl. her, men de har bare 12 år så det tilsvarer vel egentlig 1 VGS i Norge. Jeg og vmor skal se om jeg burde bytte til Q1 som er trinnet over og bare ha tysken med EF :)  Vi har ikke en klasse, men alle fagene er "kurs", så jeg har de fleste timene sammen med de samme folka, men vi har ikke det "klassemiljøet". Det er mer tysk-klassen, matte-klassen osv. :) De ligger ca 3 år etter oss i engelsken sin, så engelsk læreren min vil at jeg skal ta "leistungskurs" i engelsk, som er det vanskeligste de har her :) Jeg må også se om matten passer i og med at jeg må få tilsvarende R1 matte. 

Her er noen bilder av noen av dyrene og rommet mitt her :) 


Rommet mitt :) Jeg liker det godt og der er mye lettere å holde ryddig enn rommet hjemme siden jeg ikke har så mange ting, så jeg har alltid ryddig rom her :) (er du stolt nå eller, mamma? ) 

Dette er en av hundene, Birka :) 

Vaskebjørnene igjen :) 

Badebassenget, du ser også et av drivhusene i bakgrunnen (Vi har alltid masse tomater! )

Grisen Maxi

En av de to kaninene :)

Hanen Henry og noen av de mange hønene!

Andre skoledag: en helt vill soloppgang på skoleveien!

Enda et bilde av soloppgangen og som du ser så er det mye åker her.
Du kan også se noen av vindmøllene her.


Det var alt for denne gang og det er bare å spørre hvis dere lurer på noko :D

Ciao! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar