tirsdag 3. september 2013

Hey Folks! 

Jeg starter på skolen imorgen og da vet jeg ikke helt hvor mye tid jeg har, så her kommer en liten oppdatering fra de siste dagene :)

Jeg kom til vertsfamilien på lørdag og ble hentet på Paderborn Hbf (Togstasjon) av Vanessa og Hildegard som er vertsmoren min. Vi dro rett fra togstasjonen til "Oma" og "Opa" som er Vanessas besteforeldre, de var virkelig hyggelige og og tok meg godt imot :) Når vi kom til huset møtte jeg vertsfar , Heinz Georg, og fikk lagt tingene mine på rommet, før jeg fikk se resten av huset og hagen. Familien min har mange dyr, så en tur i "hagen" tar lenger enn du skulle tro... Jeg fikk møte de to hestene, Trixi og Nika, hundene Aika og Birka, grisen Maxi, alle hønene og hanen, to gjess, to kaniner, to katter og sist men ikke minst... Vaskebjørnene Frechdachs og Schlafmütze! De er de søteste i verden og selv om man ikke kan ta du ut av buret (de er ganske store, så de er litt vanskelige å håndtere) kan man fortsatt kose med dem :D 

Søteste ! 


På søndag dro jeg og Hildegard til stallen og jeg red på Trixi som er den roligste av dem :) Det var gøy og jeg skal nok ri mer og mer i løpet av året mitt her. Turen min til stallen pakket jeg ordentlig ut av baggen og fylte opp klesskapet osv.... :P Vanessa og kjæresten hennes, Nico, skulle på Kreisschützenfest så jeg hang meg på dem. Det hørtes veldig ut som 3. hjulet på vogna, men det gikk overraskende greit og selv om jeg ikke behersker språket helt, forstår jeg en del av det de sier og jeg klarer heldigvis å gjøre meg forstått :)
Kreisschützenfest er en slags feiring av skytterne i "kreisen" som ligner litt på en kommune. Den skytteren som har skutt flest fugler blir konge (tror jeg hvertfall, forstod ikke alle detaljene), og på denne festen er det en parade og Kongen og dronningen, daten til kongen, starter. Etter disse kommer det flere korps og flere skytterlag og det ligner til forveksling på et 17. mai tog :)

Mandag dro vi til stallen igjen, men denne gangen var Vanessa og Aika også med :) Jeg møtte også Christina, den andre vertssøsteren min, siden hun ikke bor hjemme. Etter Mittagessen (lunsj) syklet Vanessa og jeg til Barkhausen for å se hvor lang tid det tar, fordi jeg må ta bussen til skolen og for de som lurte tar det ca 7 min :P Vanessas venninne, Carolin bor rett ved busstoppet så vi dro å besøkte henne også. De driver å bygger et nytt grisehus (Ja jeg bor på landet) og det skal romme 1000 griser! Som Fredrik eller mikkel ville sagt : Masse bacon! 

Idag har vi egentlig ikke gjort så mye annet enn at jeg endelig fikk pakken fra Norge med diverse bøker. Der var også en kokebok med norske retter på tysk, og to fotoalbum, som familien ble veldig glade for å se :) Jeg fikk også scrapbooken fra Sunniva og hadebra-plakaten fra Ingvild som nå henger fint på veggen min :) 

Imorgen starter jeg på skolen og jeg er mildt sagt dritnervøs..... i en drømme verden hadde hele timeplanen min bestått av engelsk, men nå er det ikke sånn. Jeg skal nok klare meg og Hildegard kjører meg til skolen imorgen, og vi skal plukke opp Carolin på veien. Jeg har snakket litt med henne på facebook og jeg møtte henne igår, det skal bli godt med hvertfall et kjent ansikt :)

Nå går jeg og legger meg og skal prøve å få litt søvn før den store dagen :)

Gute nacht und bis bald !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar