mandag 25. november 2013

Düsseldorf

Hey !
Denne helgen dro Vanessa og jeg til Düsseldorf på besøk til en gammel studiekamerat av mamma. Jeg møtte dem for 3 år siden, da de var på  besøk hos oss i Norge, men siden da har jeg endret meg ganske mye og denne gangen kunne jeg også tysk!

Vi dro dit med tog på fredag ettermiddag og vi var vel fremme sånn i 20 tiden :) På stasjonen ble vi møtt av Christian(studiekamerat) og selv om jeg ikke husket helt hvordan han så ut, er det ganske lett når man er to jenter som ser litt lost ut og en mann i 50åra som ser søkende ut! Da vi kom dit fikk vi kveldsmat og tok en rolig kveld, tittet på litt bilder fra da de var i Norge osv.

Lørdag sto vi opp og spiste frokost og dro inn til Düsseldorf. Vi dro til Mediahafen og tvtårnet, før vi gikk langs Rhinen til Altstadt. Der var det fullt Weinachtsmarkt  på gang og MASSE folk! Til lunsj dro vi til en utrolig søt, ordentlig tysk, kneipe! Har dessverre ikke noe bilde derfra, men søt var den hvertfall :D Da vi endelig var hjemme igjen etter en lang dag til fots, hadde vi Raclette. Det er utrolig godt! Søndagen Ble for det meste brukt til å slappe av og gå en tur langs Rhinen. Alt i alt en veldig fin tur og som Vanessa sa om de vi bodde hos: Sie sind ungalublich nett! (De er utrolig hyggelige)

Så over til noe helt annet. Vi skal nemlig få enda et tilskudd til den lille dyrehagen vi har her ! På onsdag skal vi hente en BGS valp på 3 måneder! Jeg gleder meg masse til å få en valp i huset, for hunder er noen fantastiske dyr som ALLTID vil kose :D På onsdag har vi da 2 katter, 2 hester, 2 vaskebjørner, 2 kaniner, 2 griser, 2 gjess, 3 hunder, 10 høner, 1 hane! Det er tilsammen 25 dyr.

Jeg håper alle der hjemme har det flott og at dere også får litt tid til å slappe av i julestria!

Tschüssi! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar