tirsdag 19. november 2013

Og der var helgene fulle!

Hei!

I løpet av den tiden jeg har hatt her har jeg hatt ganske mye fri i helgene, men så plutselig har jeg noe planlagt hver helg frem til jul! Denne helgen var det Abiparty, noe som var veldig gøy! Det kan minne litt om revyfest i Norge, men jeg syntes Abiparty var bedre :) Det var rett og slett bedre stemning og maange flere folk! Det er i alt 3 Abipartys og neste er 14.12, noe som gjør at jeg kanskje ikke kan :(

Som sagt har jeg plutselig fullt opplegg i helgene. Denne helgen drar jeg og Vanessa til Düsseldorf til en gammel studiekamerat av mamma og familien hans. Det er koselig på gård, men jeg må si at det skal bli deilig å komme til en storby igjen :) Må også prøve å få gjort unna det meste av julegaveshoppingen der, da jeg vil sende det så tidlig så mulig.

Helgen deretter har en venninne av meg bursdag og skal ha en stor bursdagsfeiring! Og mer fest skal det bli, da det er Stufenparty helgen etter! Jeg er litt usikker på hvordan det vil bli, men blir sikkert kos det også :) Stufe er forresten årstrinn, så det er en fest bare for klassetrinnet mitt.

Helgen som kommer etter altså 14-15 desember er det Weinachtsmarkt i Barkhausen, som er "bygda" jeg bor i :) Det er tydeligvis en stor greie og innbyggertallet i Barhausen blir ca firedoblet! Nå skal det sies at innbyggertallet ikke er det høyeste (ca 140), men allikavel! Det kommer mange folk og det blir et typisk tysk Weinachtsmarkt! Helgen etter er det to dager før julaften og da er det alltid masse å gjøre, og jeg tror vi skal ut i skogen å finne juletre!

På skolen går det fortsatt bra, nå forstår jeg alt det lærerne sier og jeg klarer til og med å delta i timen! Like festlig hver gang f.eks. i tysken... læreren velger meg med en gang og ALLE snur seg og stirrer! The life of an exhangestudent!

Hildegard og jeg bakte Spritzgebäck i går:

Ordentlig maskin og greier !
Håper alt er bra der hjemme !

Tschüssi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar