lørdag 2. november 2013

Schule...

Nå er ferien min snart ferdig her i Tyskland, men det skal bli godt å komme tilbake til normale rutiner og treffe venner igjen :) Det er utrolig hvor deilig det er å kunne sove ut om morgenen, men jeg har prestert å snu døgnrytmen min totalt, mandag morgen jo blir en morsom opplevelse...

Forrige uke hadde jeg egentlig ikke planlagt noe spesielt, men jeg dro til Münster, som er en studentby ca. 1,5 time med tog unna Paderborn. En av de andre utvekslingstudentene var der på ferie, og siden jeg ikke bodde så langt unna og hadde tid så dro jeg dit på dagstur :D Det var veldig koselig å være med Maddie nesten hele dagen og selv om jeg muligens brukte litt mye penger, var det veldig gøy og Münster er en utrolig fin by! Det er nesten litt rart, men det var muligens siste gangen jeg så henne! Hun reiser tilbake i januar, og da er det enda vanskeligere å rekke å se henne igjen :( triste saker...

Vanessa og kjæresten hennes er så og si alltid sammen, så da er det litt selvsagt at jeg blir godt kjent med han også, og jeg var på grilling med Vanessa, Nico(kjæresten) og to venner av dem som jeg også har blitt kjent med :) Veldig koselig, og litt festlig å grille og sitte ute å spise i oktober! Det begynte å bli litt kjøligere her for noen dager siden, vi hadde tilogmed rim på bakken på onsdag! Jeg begynner å tvile på om jeg får en hvit jul her...Jeg får den tyske julen med Weinachtsmarkt ihvertfall! Det skal være Weinachtsmarkt i Barkhausen, som er "dorfen" jeg bor i og vi skal lage brente mandler! Vi har øvd oss et par ganger og det smaker så utrolig godt, men jeg er antageligvis ganske lei til jul... jaja :D

Det var jo Halloween for to dager siden og det ble selvfølgelig feiret her også :) Vi var igjen hos Nico og det var veldig hyggelig! Vi så filmen Türkisch für Anfänger(tyrkisk for begynnere), en noe spesiell, men veldig morsom film! Jeg var også en smule stolt, fordi vi så hele uten tekst og den er på tysk, OG jeg forsto alt! Ah, de små gledene i hverdagen!

Noe alle utvekslingsorganisasjonene sier til deg før du drar, er at det første halvåret kan være veldig tøft og det kommer til å bli ganske kjipt til januar. Deretter går det utrolig bra. Jeg derimot, har ikke merket noe til denne motgangen, eller at det er kjipt. Jeg håper at det fortsetter slik hele året og at jeg bare sitter igjen med gode minner etter dette året! Jeg har vært her i litt over 10 uker idag og jeg skal være her i ca 45 uker. At jeg nesten har vært her i 1\4 av oppholdet mitt er helt sykt! Tiden går super fort og det er jo bare 53 dager til jul! Det er sykt det! Jeg er så utrolig takknemlig for at alt har gått så bra her, det er mange som bytter familie og har det ganske kjipt i starten, men det har jeg sluppet ! Kan ikke tenke meg å bytte familie eller skole eller noe i det hele tatt!

Som dere kanskje har fått med dere, så har vi veldig mange dyr her, rundt 25... og vi har nettopp fått to små griser!
Se så søte! "la oss stelle oss i matfatet, da får vi sikkert raskere mat!" 
Jeg skal prøve å oppdatere oftere, så blir det litt mer interessant :D

Bis bald!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar